Retourneren

Heb je een vraag of kom je ergens niet uit? Dan kan je hopelijk je antwoord of oplossing in de klantenservice vinden. In geval van vragen betrekking tot je bestelling in de webshop, bezorging, retourinformatie, garantie of reparatie, kan je contact opnemen met onze klantenservice afdeling.
Ruilen

Je hebt het recht een bestelling tot 15 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 15 dagen om het product terug te sturen. Dit betekent dat je een aankoop bij Kidzzbelts wel liefst binnen een totaal van 30 dagen kunt ruilen. Deze 30 dagen gaan in vanaf het moment dat je het artikel hebt ontvangen. Bestaat je bestelling uit meerdere artikelen? Dan geldt de dag waarop je het laatste artikel hebt ontvangen als beginpunt van deze 30 dagen terugzendtermijn.

 

Voorwaarden

Het artikel is ongebruikt. Je mag het artikel uiteraard wel uit de verpakking halen en inspecteren zoals je dit in de winkel ook zou doen.
Het artikel is compleet en onbeschadigd.

De gemaakte verzendkosten voor ruilen kunnen helaas niet bij Kidzzbelts geclaimd worden. Wij maken hierop natuurlijk een uitzondering als blijkt dat het een fout van onze kant betreft. De kosten bedragen circa 6,95 voor een standaard pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

 

Hoe werkt het?

1. Geef aan welk(e) artikel(en) je wenst om te ruilen en welk(e) artikelen je daarvoor in de plaats wenst. Je kunt hiervoor gebruik maken van ons ruilformulier.
2. Voeg het formulier samen met de originele factuur toe aan de retourzending.
3. Stuur de zending voldoende gefrankeerd retour naar:

Kidzzbelts
Windmolen 6
7609 NN Almelo

4. Stel ons bij voorkeur even op de hoogte van het omruilen door een e-mail te sturen naar info@kidzzbelts.nl. Vermeld hierbij je ordernummer. Deze is terug te vinden op de factuur. Met deze informatie kunnen wij zorgen voor een snellere afhandeling.
5. Zodra wij je zending hebben ontvangen, zullen wij deze voor je proberen om te ruilen. Je ontvangt hierover een e-mail op het bij ons bekende e-mailadres. Indien omruilen niet mogelijk blijkt, ontvang je hierover tijdig, doch uiterlijk binnen 14 dagen, een bericht van ons.

 

Indien je een artikel wenst om te ruilen voor een goedkoper artikel, zullen wij het teveel betaalde bedrag aan je terugbetalen binnen 14 dagen nadat wij het product hebben ontvangen of je hebt aangetoond dat je het product hebt teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Vervolgens sturen wij je de gewenste artikelen toe. Je ontvangt hierover bericht van ons. Kidzzbelts gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je heb gebruikt, tenzij je instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos.
Is het aankoopbedrag van de gewenste artikelen hoger dan die van de reeds bestelde artikelen? Dan ontvang je de betaalinformatie per e-mail. Zodra wij het openstaande bedrag ontvangen hebben versturen wij de nieuwe artikelen toe.

 

! Tip: Retourneren en opnieuw bestellen is sneller dan ruilen.
Het duurt gemiddeld 1 tot 2 weken voordat een om te ruilen artikel weer bij je terug is. Wil je er zeker van zijn dat het door jou gewenste artikel nog op voorraad is zodra wij je ruilzending verwerken? Is er een verschil in prijs tussen de artikelen? Of wil je de nieuwe riem de volgende werkdag al in huis? Dan is het sneller om het gewenste artikel opnieuw te bestellen in onze webshop. Je kunt in dit geval de andere artikel(en) aan ons retourneren volgens de standaard retourprocedure. Wij zullen het bedrag voor deze geretourneerde artikelen z.s.m. maar uiterlijk binnen 14 dagen terugstorten op je rekening.

 

Retourneren

Je hebt het recht een bestelling tot 15 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 15 dagen om het product retour te sturen. Dit betekent dat je een aankoop bij Kidzzbelts wel liefst binnen een totaal van 30 dagen kunt retourneren en zonder opgave van reden ontbinden. Deze 30 dagen gaan in vanaf het moment dat je het artikel hebt ontvangen. Bestaat je bestelling uit meerdere artikelen? Dan geldt de dag waarop je het laatste artikel hebt ontvangen als beginpunt van deze 30 dagen terugzendtermijn.

 

Voorwaarden

Het artikel is ongebruikt. U mag het artikel uiteraard wel uit de verpakking halen en inspecteren zoals u dit in de winkel ook zou doen.
Het artikel is compleet en onbeschadigd.

Tenzij wij dit expliciet aan je vermeld hebben, zijn de kosten voor retourzending voor eigen rekening. Uitzonderingen maken wij logischerwijs voor fouten van onze kant. De kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van de vervoerder.

 

Hoe werkt het?

1. Geef aan welk(e) artikel(en) je wenst te retourneren. Je kunt hiervoor gebruik maken van ons retourformulier.
2. Voeg zowel dit formulier als de originele factuur toe aan de retourzending.
3. Stuur de zending voldoende gefrankeerd retour naar:

Kidzzbelts
Windmolen 6
7609 NN Almelo

4. Meld ons dat je een (deel van de) bestelling wenst te retourneren. Stuur hiervoor een e-mail naar info@kidzzbelts.nl. Vermeld hierbij je ordernummer. Deze is terug te vinden op de factuur. Met deze informatie kunnen wij zorgen voor een snellere afhandeling.
5. Zodra wij uw zending hebben ontvangen zullen wij deze voor je verwerken en het aankoopbedrag binnen uiterlijk 14 dagen terugstorten. Je ontvangt hiervan een bevestiging op het bij ons bekende e-mailadres.

 

Terugbetalen

Kidzzbelts vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Kidzzbelts in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument de herroeping aan Kidzzbelts meldt. Tenzij Kidzzbelts aanbiedt het product zelf af te halen, mag Kidzzbelts met terugbetalen tot zij het product hebben ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Kidzzbelts gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Wanneer je zelf hebt gekozen voor een duurdere methode van levering dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering, zijn wij niet verplicht de bijkomende kosten voor deze duurdere methode terug te betalen.

Download hier het retourformulier